Sportfondsen Nederland
Opdracht
Vormgeving Sportfondsen Nederland
Opdrachtgever
Sportfondsen Nederland
Tussen 2017 en 2019 heb ik ondersteunend gewerkt op de communicatieafdeling van Sportfondsen Nederland. Sportfondsen heeft in heel Nederland locaties waar je kan zwemmen en sporten.
Ik ben gevraagd een nieuw ontworpen huisstijl door te vertalen worden in allerlei diverse uitingen. Denk hierbij aan folders, flyers, posters en rollup-banners, maar ook beelden voor sociale media en de belettering en signing in de gebouwen van de zwembaden.
Voor alle locaties werd stapsgewijs de nieuwe stijl doorgevoerd. Aanvankelijk heb ik dit ‘costum made’ gedaan, maar in een latere fase werd dit werd gedaan door middel van een template-systeem. Met deze eenmalig gemaakte templates konden de vestigingen daarmee zelf geselecteerde gegevens zoals prijzen, tijden en adresgegevens aanpassen.
In 2021 heb ik het verzoek gekregen de huisstijl nogmaals te herzien en aan te passen. Dit omdat een aantal onderdelen van de eerder ontworpen huisstijl in de praktijk niet goed werkten. Daarom hebben we een aantal aanpassingen doorgevoerd, hebben we het logo versimpeld en hebben we een nieuw strak stramien uitgezet waar de uitingen aan moeten voldoen. Na deze aanpassingen hebben we een nieuwe versie van de huisstijlmanual gemaakt.